Artikel 1: doel overleg wonen
§1. Het overleg wonen heeft als doel:
§2. Het overleg wonen is verplicht voor:
§3. Volgende onderwerpen zijn verplicht te bespreken op het overleg wonen:
Artikel 2: samenstelling
Het overleg wonen bestaat uit volgende leden:
Art. 3. - Voorzitter
De schepen van huisvesting en wonen is ambtshalve voorzitter van het overleg wonen.
Art. 4. – Afwezigheid voorzitter.
Het oudste (aanwezige) lid van het overleg wonen vervangt de voorzitter bij diens afwezigheid.
Art. 5. - Secretaris
De secretaris van het overleg wonen is een ambtelijk vertegenwoordiger van team huisvesting, aangesteld door het college van burgemeester en schepenen.
De secretaris is belast met de verslaggeving, de voorbereiding en opvolging van de vergaderingen en in het algemeen de administratieve werking van het overleg wonen.
Art. 6. - Vergaderingen
§1. De voorzitter leidt de vergaderingen en fungeert als woordvoerder namens het overleg wonen.
§2. Het overleg wonen vergadert minstens tweemaal per jaar.
§3. De voorzitter roept de vergadering samen. De agenda wordt minstens 8 dagen voor de vergadering toegestuurd aan de leden.
§4. Op schriftelijke vraag dient de voorzitter de vergadering bijeen te roepen ter behandeling van de punten die door die leden werden opgegeven en toegelicht.
§5. De vergaderingen van het overleg wonen zijn niet openbaar.
Art 7. - Consensus en stemmingen
Bij het nemen van beslissingen binnen het overleg wonen zal men steeds streven naar een consensus. De (eventueel) divergerende standpunten worden in het verslag opgenomen.
Komt men tot geen consensus, dan zullen de beslissingen van genomen worden bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige leden. De (eventueel) divergerende standpunten worden in het verslag opgenomen.
Ingeval van advies aan de gemeenteraad, het college van burgemeester en schepenen of andere instanties worden naast de stemming ook de (eventueel) divergerende standpunten vermeld.
Art. 8 - Contactadres
Het contactadres en het correspondentieadres van het overleg wonen is het adres van team huisvesting.
Artikel 9 – privacy
De persoonsgegevens worden met zorgvuldigheid en respect voor de privacy behandeld en beveiligd. De gemeente Middelkerke volgt hiervoor de Algemene Verordening Gegevensbescherming (ook wel General Data Protection Regulation of GDPR) en de Belgische privacywet.
Concreet betekent dit onder meer dat:
Een meer uitgebreid overzicht van ons beleid op het vlak van verwerking van persoonsgegevens vind je op www.middelkerke.be