Gebruikreglement sportinfrastructuur AGB Middelkerke

AGB ››
Parent Previous Next

Gebruiksreglement sportinfrastructuur Autonoom Gemeentebedrijf Middelkerke

HOOFDSTUK 1 – TOEPASSINSGEBIED

Artikel 1: Toepassingsgebied

De bepalingen van dit reglement zijn van toepassing op het gebruik van de in artikel 2 vermelde infrastructuur beheerd door het Autonoom Gemeentebedrijf Middelkerke (hierna AGB Middelkerke of gebruikgever genoemd).  

Artikel 2: Lijst infrastructuur

De infrastructuur waarop dit reglement van toepassing is, is in erfpacht gegeven door de gemeente Middelkerke aan het AGB Middelkerke (de gebruikgever) en wordt beheerd door het AGB Middelkerke. De infrastructuur kan in gebruik worden gegeven aan derden volgens de modaliteiten bepaald in dit reglement of voorzien in de gebeurlijk afzonderlijke afgesloten concessie- of gebruiksovereenkomsten. Het gebruiksreglement is van toepassing op:

1.voetbalaccommodatie te Lombardsijde gelegen Baronstraat 25

Deze Infrastructuur bestaat o.a. uit een kantine, 4 kleedkamers, 2 scheidsrechterslokalen, bergingen, sanitair.

2.voetbalaccommodatie te Leffinge gelegen Vaartdijk-Zuid +19

Deze Infrastructuur bestaat o.a. uit een kantine, 4 kleedkamers, 2 scheidsrechterslokalen, bergingen, sanitair.

3.petanque-accommodatie te Middelkerke gelegen Duinenweg 427

Deze Infrastructuur bestaat o.a. uit een kantine, indoor petanqueruimte (12 speelvelden), outdoor petanqueruimte (20 speelvelden) en bergingen.

4.watersportgebouw De Kwinte te Westende gelegen Koning Ridderdijk 100

Deze Infrastructuur bestaat o.a. uit een kantine, douches, uitkijktoren en bergingen.

HOOFDSTUK 2 – GEBRUIKSVERGOEDING

Artikel 3: Bestaande concessieovereenkomsten

De concessionaris van de watersportinfrastructuur en de concessionaris van de petanqueinfrastructuur vallen voor wat betreft het niet-exclusief gebruik van hun respectievelijke gebouwen buiten de regeling van hoofdstuk 2 van dit reglement. De te betalen vergoeding voor hun activiteiten wordt geregeld bij afzonderlijke concessieovereenkomst.

Het eventueel gebruik van de watersport- en petanqueinfrastructuur mag er geenszins toe leiden dat de activiteiten van de concessionaris er verhinderd worden. Er zal steeds voorafgaand overleg plaatsvinden met de respectievelijke concessionarissen omtrent het gebruik door derden.

Artikel 4: Tijdsbestek

De hierna vermelde tarieven zijn inclusief BTW. De gebruiksvergoeding omvat naast het gebruik van het lokaal en de aanwezige basisuitrusting, ook de water- en energiekosten.

A.Dagdelen

De infrastructuur wordt in gebruik gegeven per dagdeel. De dagdelen zijn in principe:        

Dagdeel 1 (Voormiddag)

Van 08.00 u tot 13.00 u.

Dagdeel 2 (Namiddag)

Van 13.30 u tot 18.30 u.

Dagdeel 3 (Avond)

Van 19.00 u tot 24.00 u.


Als de gebruikstijd binnen meerdere dagdelen valt, maar beperkt is tot 5 uur, wordt slechts 1 dagdeel aangerekend.

B.Dag

De accommodatie kan ook voor een dag in gebruik worden gegeven.

C.Nacht

Bij individueel besluit kunnen door de gebruikgever gebruiksrechten worden toegekend na 24u.

Artikel 5: Gebruikers en activiteiten

De gebruikersvergoeding wordt bepaald op basis van de activiteit en de gebruiker.

§1. activiteiten

De aard en/of inhoud en duur van de activiteit mag niet afwijken van de oorspronkelijke omschrijving bij de aanvraag.

Bij discussie omtrent de categorie waartoe een activiteit behoort, zal het aan het de gebruikgever toebehoren hieromtrent een beslissing te nemen.

De activiteiten worden ingedeeld in volgende categorieën:

De in het reglement omschreven infrastructuur staat in de eerste plaats open voor activiteiten van gebruikers die bijdragen tot een algemeen belang of een organisatie- of verenigingsgebonden belang met een niet commercieel karakter (evt. repetities, vergaderingen, activiteiten van verenigingen, …). Dit zijn type A activiteiten.

De in het reglement omschreven infrastructuur staat tevens open voor commerciële activiteiten nl.  elke activiteit die via de promotie voor, de verkoop van, of de verzorging van de naverkoop van goederen en diensten, beoogt winst op te leveren voor de organisator van deze activiteit. Dit zijn type B activiteiten.

Daarnaast kan de voetbalinfrastructuur Lombardsijde en voetbalinfrastructuur Leffinge ook gebruikt worden voor privé activiteiten (babyborrels, verjaardagsfeesten, communies, rouwplechtigheden, …). Dit gebruik kan enkel door inwoners en tweede verblijvers van de gemeente Middelkerke.Dit zijn type C activiteiten.

§2. Gebruikers

De gebruikers worden ingedeeld in volgende categorieën:


Aanvragers/gebruikers dienen meerderjarig te zijn of (indien minderjarig) vertegenwoordigd te worden door een ouder of voogd.

Bij discussie omtrent de categorie waaronder een gebruiker valt, zal het aan de gebruikgever toebehoren hieromtrent een beslissing te nemen.

Overdacht van het gebruiksrecht aan anderen wordt niet toegelaten.

Artikel 6: gebruiksvergoeding

§1. Gebruiksvergoeding

De tarieven voor de infrastructuur worden per dag / dagdeel als volgt bepaald:

            activiteit

gebruiker

Type A

Algemeen belang / niet commercieel

Type B

Commerciële

activiteiten

Type C

Privé- activiteiten

Type 1

€ 25 / dagdeel

€ 50 / dag

€ 130 / dagdeel

€ 260 / dag


Type 2

€ 50/ dagdeel

€ 100 / dag

€ 130 / dagdeel

€ 260 / dag


Type 3

€ 50 / dagdeel

€ 100 / dag

€ 130 / dagdeel

€ 260 / dag

€ 130 / dagdeel

€ 260 / dag

Type 4

€ 100 / dagdeel

€ 200 / dag

€ 130 / dagdeel

€ 260 / dag



§2. Bijkomende vergoeding na 24u.

Bij gebruik na 24 uur worden de in toepassing van §1 vastgelegde gebruiksvergoeding verhoogd met € 100 per dag. Het gebruik na 24u. kan enkel in aansluiting op dagdeel 3.

HOOFDSTUK 3 – ADMINISTRATIEVE PROCEDURE

Titel 1 - aanvraag

Artikel 7: Aanvraagtermijn

Reservaties kunnen ten vroegste twaalf maanden op voorhand aangevraagd worden. Het is sterk aan te bevelen een zaal / lokaal ten laatste 8 weken voor de aanvang van de activiteit te boeken.

Voor het gebruik van de cafetaria van het watersportgebouw De Kwinte en de cafetaria van de  petanque-accommodatie te Middelkerke dient de aanvraag echter minstens 3 maanden op voorhand te gebeuren.

Artikel 8: De werkwijze van reservatie

Alle aanvragen voor het gebruik van infrastructuur dienen te gebeuren via het daartoe voorziene aanvraagformulier. Onvolledige of niet ondertekende aanvragen worden niet behandeld.

Op basis van de aanvraag formuleert de gebruikgever (eventueel na contactname met de hoofdgebruiker of concessionaris van het gebouw in het kader van hun activiteiten) een antwoord op de aanvraag. Wanneer het gebruik wordt toegestaan, bezorgt de gebruikgever een bevestiging van de boeking bij wijze van een factuur.

Artikel 9:  Opties

Er kan geen optie genomen worden op het gebruik van de onder dit reglement ressorterende infrastructuur

Artikel 10: Aanvraag van een zaal voor herhaaldelijk gebruik

De voetbalinfrastructuur te Leffinge en Lombardsijde kan aangevraagd worden voor een jaarwerking van een vereniging met herhaaldelijk gebruik.

De eerste aanvraag gebeurt in overleg met de gebruikgever. Vanaf een tweede werkingsjaar neemt de gebruikgever zelf het initiatief.

Aanvragers van deze zalen voor een herhaaldelijk gebruik moeten zich bewust zijn van mogelijke onderbrekingen in hun werking.

[AGB Middelkerke kan een gebruiker die voor zijn jaarwerking hoofdzakelijk gebruik maakt van de voetbalinfrastructuur te Lombardsijde of Leffinge aanduiden als hoofdgebruiker. AGB Middelkerke kan met een hoofdgebruiker een gebruiksovereenkomst sluiten voor het gebruik van de voetbalinfrastructuur waarvan deze hoofdgebruiker is. In deze gebruiksovereenkomst kan worden afgeweken van de tarieven opgenomen in artikel 6 en het leveringsrecht zoals bepaald in artikel 44. (toegevoegd AGB RvB dd. 22/06/2021(4))]

De petanque-accommodatie te Middelkerke en watersportgebouw De Kwinte te Westende kunnen niet worden aangevraagd voor periodiek of herhaaldelijk gebruik.

TITEL 2 - Betaling

Artikel 11: BTW

AGB Middelkerke heeft een btw-nummer en is onderworpen aan de btw-regelgeving.

Artikel 12: Facturatie

Voorafgaand aan het gebruik wordt een factuur opgemaakt. Het verschuldigd bedrag dient te worden betaald conform de betalingsinstructies op de factuur en, bij late boekingen uiterlijk voor de aanvang van de activiteit. Bij niet-betaling wordt de gebruiker het gebruik van de zaal / lokaal ontzegd.

TITEL 3 - Annulatie

Artikel 13: Annulatie door de gebruiker

Wanneer een gereserveerd gebruiksrecht uiteindelijk niet gebruikt wordt zonder verwittiging moet de gebruiksvergoeding betaald worden. De gebruiker kan in dit geval uitgesloten worden van toekomstig gebruik van de infrastructuur.

In de andere gevallen bedraagt de annuleringskost ten laste van de gebruiker:

In uitzondering hierop zal bij annulering van het gebruik van de cafetaria van de watersportinfrastructuur of het petanquegebouw minder dan 15 dagen op voorhand 100% van de gebruiksvergoeding verschuldigd zijn.

Bij herhaalde annulering de dag zelf kan de gebruiker uitgesloten worden van toekomstig gebruik van de infrastructuur.

Artikel 14: Annulatie door de gebruikgever

De gebruikgever behoudt zich het recht voor om, in geval van overmacht, in het kader van het algemeen belang, het belang van het bestuur of als er gevaar is voor de veiligheid en/of de openbare orde een reeds verleende toelating in te trekken zonder dat de gebruiker recht heeft op schadevergoeding. De gebruikgever verbindt er zich toe om in voorkomend geval haar medewerking te verlenen, echter zonder garantie, bij het vaststellen van een andere datum of het ter beschikking stellen van een alternatieve zaal. De gebruikgever kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de schade die geleden wordt naar aanleiding van het weigeren of intrekken van de toelating tot gebruik.

TITEL 4 – oneigenlijk gebruik

Artikel 15: oneigenlijk gebruik

Indien zou blijken dat de gebruiker bij reservatie onvolledige en/of onjuiste gegevens verstrekte, waardoor ten onrechte een lagere gebruiksvergoeding werd aangerekend, zal de activiteit worden getarifeerd aan het hoogste tarief (€ 130 per dagdeel of € 260 per dag). De gebruiker kan tevens uitgesloten worden van toekomstig gebruik van de infrastructuur van de gebruikgever.

HOOFDSTUK 4 - VERANTWOORDELIJKHEID EN AANSPRAKELIJKHEID

TITEL 1 - verantwoordelijkheid

Artikel 16: verantwoordelijkeid

De gebruiker is verantwoordelijk voor de activiteiten (inhoud, organisatie en deelnemers/bezoekers) in de gereserveerde infrastructuur. Deze activiteiten mogen niet in strijd zijn met de openbare orde, de goede zeden en de democratische basisprincipes van onze samenleving.

De gebruikgever behoudt zich het recht om activiteiten te weigeren.

TITEL 2 - schade

Artikel 17: Aanvang van het gebruik

De gebruiker erkent dat de hem ter beschikking gestelde infrastructuur, evenals het materiaal dat ter beschikking wordt gesteld in prima staat verkeert bij aanvang van de gebruiksperiode. Elke opmerking moet kenbaar gemaakt worden op het ogenblik dat de gebruiker de infrastructuur in gebruik neemt.

De gebruiker dient de voor zijn activiteit vastgestelde schade te rapporteren aan de gebruikgever, op risico dat anders de schade te zijner laste gelegd wordt.

Artikel 18: Schade

Veroorzaakte schade tijdens de activiteit wordt onmiddellijk en spontaan door de gebruiker gemeld aan de gebruikgever.

Bij vaststelling van schade is volgende werkwijze van toepassing:

Het Autonoom Gemeentebedrijf kan gepaste maatregelen treffen, gaande van het factureren van de herstellingskosten, tot het uitsluiten van de gebruiker voor een bepaalde periode (afhankelijk van de toegebrachte schade).

Artikel 19: Brandschade en aanverwante gevaren

De gebruikgever doet bij schade aan het gebouw en de inboedel afstand van haar verhaalrecht, behalve in geval van kwaadwilligheid, dat zij krachtens het burgerlijk wetboek zou kunnen uitoefenen op de gebruikers, de organisatoren en hun aangestelden, de toeschouwers of bezoekers.

Deze regeling geldt niet voor het gebruik door commerciële exploitanten zoals NV, BVBA, zelfstandigen, … die hiertoe een huurdersaansprakelijkheidsverzekering of een verzekering voor korte ingebruiknames dienen af te sluiten.

Artikel 20: Inboedel en voorwerpen van de gebruiker

De gebruikgever kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor schade van welke aard ook aan inboedel en voorwerpen, eigendom van of in bewaring gegeven aan de gebruiker. De gebruikgever kan evenmin aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of verlies. Het staat de gebruiker vrij zich voor deze risico’s te laten verzekeren.

Alle gebruikers dienen hun eigen materiaal te verzekeren.

Bij gebruik van de kleedkamers is het achterlaten van materiaal en kledij op verantwoordelijkheid van de gebruiker.

TITEL 3 - aansprakelijkheid

Artikel 21:  Veroorzaakte schade

De gebruiker is, behoudens andersluidend beding, aansprakelijk voor alle schade aan het gebouw, de inboedel ervan, het omliggende terrein, veroorzaakt hetzij door hemzelf, hetzij door aangestelden of medewerkers, de toeschouwers of derden die zich ter plaatse bevinden ter gelegenheid van de georganiseerde activiteit.

Artikel 22: Elektriciteit en verwarming

De gebruikgever is niet verantwoordelijk voor het uitvallen of onderbreken van de elektriciteit of de verwarming noch voor pannes aan de ter beschikking gestelde apparatuur waardoor de manifestatie zou worden verhinderd of bemoeilijkt.

Artikel 23: B.A. polis

Elke gebruiker is gehouden een polis burgerlijke aansprakelijkheid af te sluiten voor schade veroorzaakt aan de infrastructuur, aan personen of aan hun goederen door de gebruiker zelf, door leden van de vereniging of door deelnemers/bezoekers aan de activiteit.

De gebruiker dient het polisnummer van deze verzekering te vermelden op de gebruiksovereenkomst of dit ten laatste 14 kalenderdagen voor aanvang van de activiteit mee te delen aan de verantwoordelijke.

Artikel 24: Wettelijke verplichtingen

De gebruiker dient zelf te voldoen aan alle gangbare voorschriften en wettelijke en fiscale verplichtingen (o.a. de geldende politiereglementen, de wet op het rookverbod in openbare gebouwen, de wet op de auteursrechten, het algemeen reglement op de arbeidsbescherming, …).

HOOFDSTUK 5 - VEILIGHEID

Artikel 25: Maximum aantal personen

De maximaal toegelaten capaciteit van de infrastructuur mag niet  worden overschreden. Een overschrijding van het maximum toegelaten aantal personen kan naast de gemeenrechtelijke sancties aanleiding geven tot het al dan niet definitief opschorten van de activiteiten van de gebruiker.

Artikel 26: Nooduitgangen en nooddeuren

De gebruiker dient er op te letten dat alle (nood)uitgangen en de wegen er naartoe worden vrijgehouden (zowel binnen als buiten het gebouw) en dat de voorzieningen in verband met brandveiligheid makkelijk bereikbaar zijn. Tijdens de openingsuren en tijdens de duur van de activiteit moeten alle deuren onmiddellijk geopend kunnen worden.  De noodverlichting mag nooit uitgeschakeld worden.

Artikel 27: Vrije ruimte en doorgang

De brandbestrijdingsmiddelen en alle ander veiligheidsmateriaal (inclusief pictogrammen) binnen het gebouw dienen ten allen tijde vrij, gemakkelijk bereikbaar en zichtbaar te blijven.

Gedurende de opbouw, de afbraak en tijdens de activiteit moet aan elke zijde van het gebouw voldoende ruimte vrijgehouden worden om een snelle tussenkomst van brandweer, politie en andere hulpdiensten mogelijk te maken.

Artikel 28: Gebruik van rook en vuur

Elk gebruik van rook, vuur, vuurwerk, explosieven en munitie is verboden.

Artikel 29: Brand

Tijdens de activiteit dient de gebruiker toezicht uit te oefenen teneinde elk begin van brand te kunnen signaleren en bestrijden voor de tussenkomst van de brandweer, die onmiddellijk dient opgeroepen te worden. De gebruiker dient op de hoogte te zijn van het plan voor noodevacuatie en het openen van deuren en moet zich kunnen bedienen van het aanwezige brandbestrijdingsmateriaal.

De gebruiker dient volgende maatregelen in het kader van de brandpreventie te nemen

Artikel 30: Bezoekers, gebouw en uitrusting/inboedel

De gebruiker dient bij de organisatie van activiteiten alle mogelijke maatregelen te treffen om de veiligheid van de bezoekers, de bescherming van het gebouw en de uitrusting/inboedel te garanderen.

Artikel 31: Noodnummers

De telefoonnummers van de hulpdiensten (= ‘noodnummers’) dienen door de gebruiker gekend te zijn.

Artikel 32: EHBO-koffers

De gebruiker dient zich voor aanvang van zijn activiteit te vergewissen over de aanwezigheid van de EHBO-koffers. Bij gebruik van de EHBO-koffer wordt de gebruiker verzocht dit te melden aan de gebruikgever.

Artikel 33: Volumeregeling

De gebruiker dient het maximaal toegelaten volume te respecteren.

HOOFDSTUK 6 - GEBRUIK VAN DE LOKALEN/ZALEN

Artikel 34: Algemeen

De gebruiker zal de infrastructuur en het materiaal als een goede huisvader beheren.

TITEL 1 - TOEGANG TOT DE LOKALEN/ZALEN

Artikel 35: Sleutels

De gebruiker krijgt pas toegang tot de infrastructuur na het afhalen van de sleutel bij de gebruikgever of de concessionaris/hoofdgebruiker, na controle van de betaling.

De sleutel(s) moet(en) uiterlijk de eerste werkdag na gebruik van de infrastructuur teruggebracht worden bij de verantwoordelijke. Bij niet tijdig terugbezorgen van de sleutel wordt 25,00 euro per dag aangerekend.

Tijdens de activiteit zal de toegang steeds verleend worden aan de gebruikgever (o.a. het bevoegd technisch personeel, de gebouwbeheerder, …).

Bij verlies van de sleutel(s) worden de sloten in kwestie vervangen op kosten van de gebruiker.

Artikel 36: Technische en bergingsruimtes

Technische ruimtes en bergingsruimtes zijn enkel toegankelijk voor personen die er om dienstredenen moeten zijn.

[Artikel 37: verplichtingen van de gebruiker

De gebruiker mag de infrastructuur slechts gebruiken tijdens de toegestane gebruiksduur. Elk gebruik of aanwezigheid buiten de toegestane gebruiksduur is verboden. Het in gereedheid brengen van de infrastructuur gebeurt dan ook bij aanvang van de periode van gebruik. Het vroeger in gereedheid brengen van de infrastructuur kan slechts na goedkeuring door de gebruikgever.

In geen enkel geval mag het in gereedheid brengen van infrastructuur voorafgaande of lopende activiteiten verstoren. De gebruiker ziet erop toe dat er op geen enkel moment geluidsoverlast is, zowel tijdens de opbouw en de afbraak als tijdens de activiteit.

Voor leveringen dient er contact opgenomen te worden met de gebruikgever en de concessiehouder of hoofdgebruiker van het gebouw. Het tijdstip van de levering wordt dan in samenspraak afgesproken.

De gebruiker dient de lokalen proper achter te laten na het gebruik. Het Autonoom Gemeentebedrijf stelt daarvoor schoonmaakmateriaal ter beschikking van de gebruiker.

Indien het gebruik betrekking heeft op de voetbalinfrastructuur in Lombardsijde of in Leffinge, staat de gebruiker zelf in voor de bestelling van dranken. Na gebruik moeten de ijskasten opnieuw worden geleegd en moeten de gebruikte glazen en borden worden afgewassen. (geschrapt en vervangen RvB 17/11/2022(5)].

Artikel 38: Richtlijnen

De gebruiker moet alle door de gebruikgever ter plaatse gegeven richtlijnen volgen.

Het is niet toegelaten gerechten te bereiden of te frituren binnen de in concessie of in gebruik gegeven infrastructuur behalve na voorafgaande schriftelijke toestemming.

Wel is het toegelaten een opwarmkeuken te voorzien. In zulks geval zijn enkel elektrische verwarmingselementen toegelaten om warme maaltijden te bereiden en dit enkel in de daartoe voorziene keukeninrichtingen. De gebruiker dient erover te waken dat het gebruik van de toestellen geen overbelasting van het elektriciteitsnet tot gevolg heeft, dit op zijn verantwoordelijkheid. Bij de eventuele opwarming van maaltijden in het keukengedeelte dient de gebruiker alle veiligheidsnormen na te leven.

Bij bereidingen van warme maaltijden met bijkomende vuurbron in de nabijheid van het gebouw dienen twee brandblusapparaten te worden voorzien.

Alle materiaal, eigendom van de gebruiker, moet onmiddellijk na het einde van de gebruiksperiode verwijderd worden.

TITEL 2 - VERBODSBEPALINGEN

Artikel 39: Publiciteit en promomateriaal

Enkel na akkoord van de gebruikgever en tijdens de activiteit mag de gebruiker wegneembare publiciteit uithangen in de infrastructuur. Er mogen geen vasthechtingen of boringen ed. gebeuren.

Artikel 40: Dieren

Dieren zijn niet toegelaten in de in gebruik gegeven infrastructuur, met uitzondering van assistentiehonden.

Artikel 41: Verbrandingstoestellen

Alle verbrandingstoestellen (zoals ovens, vuren, open haarden, …) zijn verboden, tenzij mits uitdrukkelijke toestemming van de gebruikgever.

Artikel 42: Algemeen rookverbod

In de in gebruik gegeven infrastructuur geldt een algemeen rookverbod.

HOOFDSTUK 7 - VERPLICHTE AFNAME VAN DRANKEN  EN SCHENKNGSRECHTEN

Artikel 43: Algemeen principe

Alle dranken en versnaperingen waarvoor de gebruikgever (eventueel in rechtsopvolging van de gemeente Middelkerke) een contractuele verplichting heeft met een leverancier zijn verplicht af te nemen bij de leverancier aan de geldende tarieven.

Indien de gebruiker zich niet houdt aan de verplichte afname zullen de gebeurlijke door de leverancier opgelegde schadevergoedingen ten laste worden gelegd van de gebruiker.

  1. Bijzondere bepalingen m.b.t. leverings- en schenkrechten

[Artikel 44...(geschrapt RvB 17/11/2022(5)]

Artikel 45: petanqueaccommodatie Middelkerke

De leveringsrechten van dranken komen toe aan het AGB Middelkerke. Het AGB Middelkerke (in rechtsopvolging van de gemeente Middelkerke) heeft hiertoe een derde aangesteld.

De gebruiker kan voor haar activiteiten gebeurlijk een beroep doen op de horeca-activiteiten die de concessionaris levert in de cafetaria. De gebruiker heeft hiertoe volgende keuzemogelijkheden:

De gebruiker zal voor dit gebruik aan de concessionaris een forfaitaire vergoeding van 50,00 EUR betalen. Deze vergoeding dekt de onkosten van de concessionaris zoals de bestelling van dranken, de stocktelling, het leegmaken van de bar, het verwijderen van verkoopbare goederen, afspraken rond sleutels.  

Artikel 46: Watersportclub De Kwinte Westende

De leveringsrechten van dranken komen toe aan het AGB Middelkerke. Het AGB Middelkerke (in rechtsopvolging van de gemeente Middelkerke) heeft hiertoe een derde aangesteld.

De gebruiker kan voor haar activiteiten gebeurlijk een beroep doen op de horeca-activiteiten die de concessionaris levert in de cafetaria. De gebruiker heeft hiertoe volgende keuzemogelijkheid:

HOOFDSTUK 8 – SLOTBEPALINGEN

Artikel 47: Voorrang van specifieke overeenkomsten

Dit gebruiksreglement is van toepassing op alle gebruiken van de infrastructuren behoudens wanneer er een specifieke gebruiksovereenkomst of concessie is afgesloten met een bepaalde gebruiker. Bij tegenstrijdigheid hebben de bepalingen uit de specifieke gebruiksovereenkomst of concessie voorrang.

Artikel 48: Geschillen en onenigheden

Alle geschillen en onenigheden over het gebruiksreglement maken het onderwerp uit van een schriftelijke rapportering aan de gebruikgever die erover beslist. Alle juridische geschillen behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Brugge.

Artikel 49: Inwerkingtreding

Dit reglement treedt onmiddellijk in werking en is van toepassing op activiteiten vanaf deze inwerkingtreding.

Artikel 50: Uitzonderingen

Enkel de Raad van Bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Middelkerke kan uitzonderingen op dit reglement toestaan. Bij dringende gevallen neemt het Directiecomité de beslissing in overleg met de voorzitter van de Raad van Bestuur. Deze beslissingen dienen ter kennisname te worden geagendeerd op de eerstvolgende zitting van de Raad van Bestuur.

Deze uitzonderingen kunnen geenszins betrekking hebben op de eenzijdige wijziging van de modaliteiten rond het gebruik van de cafetaria’s van het watersportgebouw en het petanquegebouw.